رئیس سازمان امور دانشجویان گفت:معمولا در ابتدای مهر دانشگاه ها با ۱۰ درصد کمبود اولیه خوابگاهی مواجه می شوند که با استفاده از خوابگاه های اجاره ای و خودگردان مشکل رفع می شود.

مجتبی صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت خوابگاه ها در سال تحصیلی جدید و رفع محدودیت  های خوابگاهی گفت: در دانشگاه‌های بزرگ با توجه به اینکه ظرفیت خوابگاهی تکمیل است زمانی که ورودی های جدید به دانشگاه ها اضافه می شوند با مقداری کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه می شوند.

وی ادامه داد: با فارغ التحصیل شدن دانشجویان به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها دانشجویان را جا به جا  کرده و تا پایان ترم اول بیشتر دانشجویان را اسکان می دهند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: دانشگاه ها معمولا مشکلات کمبود ظرفیت خوابگاهی را با اجاره کردن ساختمان و استفاده از خوابگاه های خودگردان تحت نظارت دانشگاه های مادر رفع کرده و به دانشجویان سرویس لازم را ارائه می کنند.

وی افزود: بنابراین مشابه سال های  گذشته ما امیدواریم ظرفیت خوابگاهی مسئله جدی نباشد ولی معمولا در ابتدای سال با ۱۰ درصد کمبود اولیه خوابگاه مواجه هستیم که دانشگاه ها با ساماندهی و مدیریت می توانند دانشجویان را اسکان دهند از ابتدای سال جدید نیز تعدادی خوابگاه افتتاح خواهد شد.

کد خبر 4727184

mehrnews.com/news/4727184