تبسد

تبسد

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

استقبال وزیر ارشاد از فعالیت غیرفروشگاهی برخی ناشران در نمایشگاه

عباس صالحی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور تعداد اندکی از ناشران را در نمایشگاه سی و یکم بدون اینکه کتابهایشان را بفروشند، قابل تامل و تقدیر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه و در جریان ششمین روز برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در دوره سی  یکم، در محل سالن تشریفات این نمایشگاه در مصلی در جمع خبرنگاران درباره اقدامات وزارت ارشاد برای حل مشکل ارزی ناشران خارجی حاضر در این نمایشگاه گفت: با توجه به نوسانات ارزی و تصمیمی که دولت برای تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار گرفته بود، خوشبختانه در کمیته ارز و با پیگیری های معاون اول رئیس جمهور و بانک مرکزی، این موضوع به نتیجه رسید و از ساعت ۱۳:۳۰ امروز امکان خرید کلیه کتابهای ناشران خارجی با ارز ۴۲۰۰ تومان فراهم شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
milad keymaram

تعطیلی مراکز علمی آمریکا در سالگرد کشتار «دبیرستان کلمباین»

تظاهرات ضد سلاح در آمریکا


صدها هزار دانش‌آموز در سراسر آمریکا همزمان با نوزدهمین سالگرد کشتار دبیرستان کلمباین (۱۹۹۹) به نشانه اعتراض به قوانین اسلحه کلاس‌های درس را ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ادامه تیراندازی های مرگبار در آمریکا موجب شدت گرفتن اعتراضات مربوط به سالگرد کشتار دبیرستان کلمباین شده به طوری که صدها هزار دانش‌آموز در سراسر آمریکا همزمان با نوزدهمین سالگرد کشتار دبیرستان کلمباین (۱۹۹۹) به نشانه اعتراض به قوانین اسلحه کلاس‌های درس را ترک کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
milad keymaram

دولت ابزار کنترلی کارت بازرگانی را نادیده نگیرد

کارت بازرگانی


یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت باید آزادی عمل و اختیار را برای بخش خصوصی داشته باشد اما هیچ وقت نباید ابزار نظارتی و کنترلی خود را برای کارت‌های بازرگانی سلب کند.

جعفر قادری، کارشناس اقتصادی در گفت‌گو با خبرنگار مهر گفت: موافق واگذاری بخشی از مسئولیت دولت به تشکل‌ها و بخش خصوصی هستم؛ اما این امر نباید زمینه را برای سوءاستفاده یک عده فراهم کند تا با صدور کارت بازرگانی به نام افراد کم‌سواد و ناآشنا با امر تجارت، اقدام به واردات کنند و به این ترتیب در آینده، تعهدی به گمرک و سازمان امور مالیاتی برای پرداخت حقوق گمرکی و مالیات قانونی خود نداشته باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
milad keymaram

عطر شالی و رنج شالیکار/ بحران کم آبی در ۵۷ روستای قائمشهر

شالیزار


قائمشهر - عطر شالی که به مشام می رسد، درد و رنج شالیکار و غصه بی آبی و هزار مشکل دیگر را تداعی می کند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها، معصومه متانی: در شهرهای شمالی کشور هم‌زمان با آمدن بهار تکاپوی شالیزاران آغاز می‌شود، شالی‌کاران دغدغه آماده کردن زمینهای خود را از سر گرفته و آب تخت کردن اراضی شالیزاری را انجام می‌دهند و در اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت بسته به شرایط جوی برنجهایشان را نشاء می‌کنند و سرسبزی و شادابی خوشه‌های برنج همه مزارع را فرامی‌گیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
milad keymaram