اینترنت موبایل

مجری طرح ۱۰ برابر کردن تولید محتوای بومی فضای مجازی از تداوم اجرای این طرح مطابق با اهداف اقتصاد مقاومتی در سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۵، توسعه محتوای بومی به دو برابر رسید.

خسرو سلجوقی در گفتگو با خبرنگار مهر، درمورد آخرین وضعیت طرح ۱۰ برابر کردن تولید محتوای بومی در فضای مجازی اظهار داشت: این طرح تا پایان برنامه ششم توسعه تعریف شده است و مطابق با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال ۹۵ به ۲ برابر کردن روند تولید محتوای آنلاین در کشور دست یافتیم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در نیمه دوم سال گذشته مطابق با ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور در خصوص پروژه های اقتصاد مقاومتی به دستگاه‌های اجرایی، در میان یکی از ۷ پروژه تعریف شده برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت، توضیح داد: ۱۰ برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال و با مشارکت حداکثری بخش خصوصی تعریف شده است.

سلجوقی با بیان اینکه نقشه راه این پروژه سال گذشته به تأیید ستاد اقتصاد مقاومتی و سازمان برنامه‌ و بودجه کشور رسیده است، افزود: برنامه ملی توسعه محتوا را با تاکید بر اقتصادی کردن تولید محتوای دیجیتال در فضای مجازی دنبال می کنیم.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: برغم آنکه امسال این پروژه در لیست اصلی پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات تعریف نشده است اما همچنان این پروژه برای رسیدن به هدف نهایی پیگیری می شود.

وی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ در تکالیف طرح های اقتصاد مقاومتی تعدادی از پروژه های وزارت ارتباطات را نسبت به سایر پروژه های تعریف شده، گلچین کرده و آنها را با اهمیت تر تشخیص داده است اما این به معنای آن نیست که از لیست های پروژه های اقتصاد مقاومتی کم شده است، بلکه تعدادی پروژه ها با اهمیت تر تشخیص داده شده و بازتعریف شده است.

سلجوقی یکی از الزامات اجرای این پروژه را حمایت از بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی در صورتی می تواند در این پروژه فعالیت داشته باشد و توسعه محتوای بومی را رقم بزند که با کاهش ریسک سرمایه گذاری و جذب بازار مواجه شود.

وی پیش از این نیز، از ارائه ۷۰ پیشنهاد در زمینه این پروژه و در نهایت تأیید ۱۹ عنوان خبر داده و گفته بود: مبلغ ۴۰ میلیارد تومان بودجه به پروژه افزایش محتوای بومی فضای مجازی، تخصیص داده شده است.

به گزارش مهر، اردیبهشت ماه امسال اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ۲ پروژه از ۷ پروژه وزارت ارتباطات در بخش اقتصاد مقاومتی را به عنوان پروژه های اولویت دار برای سال ۹۶ تصویب کرد.

این پروژه ها شامل ساماندهی منابع کمیاب ملی از قبیل طیف فرکانس و شماره و مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن (GNAF) می شود.

http://www.mehrnews.com